fredag 28 mars 2008

Spännande

Igår kom min efterlängtade Philips platt-tv till mig. Leverans mellan 17-21. Vilket jävla sätt. Det gjorde att jag satt i min röda plyschfåtölj med näsan tryckt mot fönstret stor del av kvällen. Men till sist. Philips. Så när den väl var innanför mina väggar, så var jag ivrig ivrig. Slet upp den och började fippla. Skulle skruva ihop den med stativet. Fyra skruvar. De första tre gick galant. Men då jag var i fullfärd med den sista hörde jag från han mittemot: "- sluta, sluta, sluta!" Eller jag hörde det väl egentligen inte då eftersom jag då redan hunnit ner med verktyget. Och skruvat i fel hål. I hålet där det var en pil med texten typ:" Warning. Eléctro chocho." Så där satt vi med pincett och försökte få ut skruven. Utan framgång. Så nu ekar de där spanska orden i mig var gång jag slår på skönheten. Philiphs.

Inga kommentarer: