söndag 9 mars 2008

Interna kvinnodagen

Kvinnodagen visade sig vara en riktig bra dag. Helt otippat. Så här var det:
vaknade rätt tidigt. Lackångorna från vardagsrumsgolvet sa också god morgon. Hade en fin morgon. Nya brödet. Linda ringde sen och ville cykla med mig. Så klart vi gjorde. Fikade på minsta konditoriet. Fikade på mysigaste konditoriet. Fru Hagengren har Peakcykel modell sport. Jag har svart tant-Monark.

När jag kom hem slumrade jag i slarviga lägenheten som kantades ,( märk väl imperfekt) ,av målarpytsar och colaflaskor. Vaknade så igen av att jag pratade i telefonen. Ingen vet vad. Sprang Norrmälarstrand och Södermälarstrand. Otorligt vad fin staden är. Lite extra fin såhär på vårkanten.

Herr Hagengren ringde och bjöd in på schalgerkväll, så jag lackade klart golvet sen kvistade jag över. Gräsänklingen Basen sippade whiskey han. Dagen var en fin en.


Nu är golvet färdigt, och jag har flyttat in igen. Tur jag inte lackade ur.

Inga kommentarer: