söndag 2 mars 2008

"Kan jag bevisa dessa?"

Min koola kompis är i New York, och har en alldeles egen blogg därifrån! Den ska ni läsa. http://blogg.expressen.se/bildbloggen/
Appropå utlandet och så, så har jag en annan kool vän som var i London en sväng. Hon såg ett par fina skor på Oxford street och äntrade den lite lyxiga butiken: " Hello, can i prove theese?" Det tycker jag är så sött.


Koola mamman och jag, (inte finska mamman), var i Grekland på solsemester då en slemmig en försökte sälja klänningar till oss. Så klart mamma skulle ha.
Han: " It´s veeery beautiful. So nice. It´s excellent."
Mamma som hör dåligt och är lite ivrig: " Yeees, xl is good!"


Kommunikation över landgränserna när det är som bäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag dööör! XLent, ha ha ha ha ha. Kan man kalla riktig humor min vän.