lördag 4 oktober 2008

Han gjorde fuck you



På väg till tunnelbanan i går var det en prydlig asiat bakom mig. Jag hörde hur han skyndade sig. Portfölj hade han. Proper liksom. När vi kommer ner går precis vårt tåg. Då ser jag hur han i smyg gör fuck you åt tåget. Bakom portföljen liksom. Jag blev lite rädd.

I går fick jag så äntligen mina efterlängtade böcker. En Sture Dahlström, en Jonas Hassen Khemiri, en om underrättelsetjänsten i Frankrike under andra vrk, och så DEN. A piece of cake av Leila. Som jag var lyrisk i går. I samma veva dök datorn upp. Så allt var fulländat. Jag blädrade i Leilas boken som den förste att läsa den Heliga skriften. Sen sprang jag till Konsum och handlade kardemumma.

Förresten så köpte jag och Stoff nya träningskort i veckan. Jag ser ut som en afghanhund. Å han som en typ terrier. Jävla ta-kort-med-webkamera-ställe!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade aldrig förstått historian om du inte förklarat tydligt att han var asiat

Anonym sa...

Hånar du mig din spjuver eller var du allvarlig? Jag tycker att det är viktigt att veta att det var en asiat. De ska vara så obesudlade liksom.
Förresten Joel, jävla roligt samtal vi hade på msn om den där killen. Haha.