onsdag 30 januari 2008

Pååålska kvitton, vi vill ha...

Jävla trevlig kväll igår må jag säga. Brun trotsade sin sjukdom och peppade på rökrummet på Carmen. Vilket ställe. Sen kom uppenbarelsen: är det krig i Polen? Ja? Meeera kvitton vi vill ha.
Sen kom jag på det. Det som jag tänkt på så många gånger. Varför måste tåget tokstanna tusen gånger i Liljeholmen så man flyger som en Bingolott fram och tillbaka? Pååålska kvitton.

Kvällens chock var ju att Starre the man pluggar till präst. Inte så att jag misstror hans talanger, tvärtom. Han är en av de mest religiösa människor jag träffat. Så bra. Men ändå häpnar jag över vilket uttryck det tar sig. Men helt rätt. Mura på du bara. Även jag har haft de tankarna, men snavat redan på andra tanken. Vad skulle du vilja göra? Skomakare, jurist eller valfångare? Eller kanske något helt annat. Tell me.
Kontoutdrag!

Måste även berätta att jag ikväll hejade på en man vars affisch hänger i mitt skafferi. Sicket mygleri. Och kan någon den ofina versen på Polska kvitton?

Inga kommentarer: