måndag 21 januari 2008

bland tophats och fresstyles

Vem har någonsin gillat Sissela Kyle? Vem?

Annars var det i en vit Fiat 82:a, EAW 651?, som jag tryckte knäna för hårt i förarsätet. Den slitna italenaren luktade lite bränt gummi och smält tophat. Jag undrar faktiskt varför jag valde den. Jag har aldrig gillat den. Jag gillade lakritspuck. Pappa också. Fast ibland hade han rävblod på nävarna. Mamma fipplade i Guldbandet i spelaren. Såklart satt jag bakom henne. Såklart på den sidan där högtalarna fungerade. Först var det tyrolerhatten. Sen Fats Domino och blåbärsbergen. Och sen. Sen. Bambambambam. Waterlo! Då växlade mamma upp och jag drog åt röda lackskärpet. Badringarna blåstes upp. Fiaten var världen. Oh yes. Precis när Benny och Björn fäller ihop orglarna rullar vi in på Galvens parkering. Jag som just åt en kubb.

Inga kommentarer: