söndag 27 januari 2008

Landet där Bryan Adams allvarsamt fortfarande är poppis

Är tillbaka från polskiland. Trevligt var det. Hur klyschigt det än låter så ger det sannerligen perspektiv att resa. Vare sig man vill eller inte. Jag är ganska glad att jag inte behöver lyssna på samma man varje kväll på tvn. För i Polen, där är det en man som tolkar det den engelska rösten säger. Med samma tonläge hela tiden. Och ni kan ju tänka er själva att det låter ganska bisarrt roligt med en halvdäst polack som ska uttrycka en skärrad Bruce Willis. Jag slipper också att inte ha färska, goda sallader i matbutiken. Kål i alla varianter fanns det däremot gott om. Men samtidigt så har jag inte heller service i min lägenhet. Det var minsann en hit. Bara lägga saker överallt. Bapp bapp bapp. Jag var ändå lite bra och slängde gamla juiceförpackningar och annat efter mig. Vissa kan stapla sånt i diskhon tills det tippar över.

Varje morgon fick jag mina stövlar putsade innan vi trippade ut på stan. Hem blev det ofta taxi. Så billigt ju.



För övrigt har jag saknat handbollen. Så pass att det högg i hjärtat.


Inga kommentarer: