måndag 12 januari 2009

Good stuff

I januari behöver man bra saker. Tips ett handlar om Stockholmsspelet. På bloggen som jag länkade till som är Johannas ser man hur roligt vi hade i fredags när vi spelade det. Så roligt att vi fortsatte här hemma till cirka tre. Efter det fick jag stretcha ryggen rejält. Stretch.

Tips två: anordna brunch och bjud in goda grannar och vänner. Baka brioche.

Tips tre: planera varm resa. Jag åker förmodligen till Marrocko i februari. Sen jag var liten har jag haft en bild i mitt sinne. En bild som jag kan förklara som arabisk marknad. Typ. Med terrasser och så. Jag har som drömt om den i vaket och sovande tillstånd. Och tänk om det är i just Marrakech eller annan stad den finns och jag får uppleva. Tänk.

Sen undrar jag om det bara är jag som hatar Itunes? Verkligen hatar. Helt värdelöst och krångligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, här sitter jag och läser igenom din blogg retroaktivt och stöter på mitt namn. Jag måste säga... jag blev inte alls överförtjust. Dels fick du staden helt fel. Vi är väldigt petiga med sådant. (Ja, du rättade till det (vem sa åt dig förresten?) men ändå.) Dels kröp jag inte på det jobbet, men hade gjort det om jag trodde att bilden hade blivit bättre.
Dessutom är jag inte heller förtjust i att du åker till Marocko - det är ju inte Afrika. Bara en bisarr förlängning av mellanöstern. Åk längre söderut istället. Mycket trevligare. Vi ses i Sthlm snart. / J

Anonym sa...

Brun din lille gynnare! Staden rättade jag mig med själv faktiskt. Så det så. Sen tror jag visst att du kröp runt där med kameran tryckt mot ögat.
Och Marocko tror jag är alldeles, alldeles underbart. Det vill jag tro.
Men du må tro att jag är sugen på att höra av dig. Vill veta allt om afrikat. Skynda skynda!

Anonym sa...

Ser gött ut men saknar äggröran och baconet. Nästa gång kanske du kan senarelägga brunchen? så även jag kommer med på bild. Det var för hemskt å tidigt...