söndag 29 juni 2008

Recykling

I lördags var det cykeluppvärmning. Farsta tur och retur. Det var ju kul. Men som vi råkade i luven på andra trafikanter. Började med att K, (som Plura också skriver), cyklade på trottoaren vid Gullmarsplan. På samma trottoar som det låg lite affärer. Då hör jag en hetsig stämma vråla bakom mig:" -håååll keften gubbjääävel! "
K var i trubbel. Gubbjäveln ville visst prata mer. Vi cyklade på. Incidenten roade mig hela dagen sen. Jag påtalade den ofta och skrattade gott. Jag skrattade.

På vägen hem hamnade jagi ett knivigt läge. Antingen cykla på trånga vägen med massa trafik, eller snajda upp på smala trottoaren i cirka tre meter tills cykelvägen började igen. Det blev trottoaren. Då dyker de upp. The bitches from Årstahell. I bredd. De markerar med sin bredd. Så jag stannar cykeln och låter de passera. Allt väl. Då väser ena häxan:

"-Man kan ju inte cykla på TROTTOAREN!" Riktat till mig, men jag lät henne hållas, häxan. Men sen vänder hon sig om, häxan:

"-IDIOT!"

Då tog det hus i helvete. Droppen och bägaren. Topp tunnor! Jag saktade ner och vände mig om:

"-hörrudu! Ge rej!"

Där fick hon. Så här i efterhand förstår jag inte varför jag var så jävla tam.

Inga kommentarer: