söndag 15 juni 2008

Förkylningstider no more

Vad märkligt det kan bli. . Poff borta liksom. Esbjörn Svensson miste livet sitt i går i en dykolycka. Sånt tycker jag, och har alltid tyckt, är högst obehagligt. Att människor jag inte känner men ändå har en relation går och dör. Där hade jag kunnat vara fyndig, men det passar sig inte.
Från mitt fönster strömmar det i alla fall endast och bara jazz den här eftermiddagen. I skrivande stund Per "Texas" Johansson. Ungarna utanför i lekparken får väl damp och adhd hela bunten.
Bakat har jag också gjort. Bullar och scones. Kan nog bli nåt mer. Men varför lär jag mig aldrig att smörgåspapper inte under några omständigheter passar sig i en ugn? Speciellt inte med goda bullar på.
Under fredagens match kom jag på vem backen Petter Hansson, för övrigt bördig från Hälsingland, är lik: dynamit-Harry! Ha!
Annars en komplentativ helg. Läser Pluras boken. Gillar den. Han verkar vara en hyvens grabb. Han med.
Har jag förresten sagt att den där Hellströms Håkan duger bra han med?

Inga kommentarer: