söndag 25 maj 2008

Dream on


Jag är ju egentligen otroligt nyfiken av mig. Men det finns saker som jag är otroligt onyfiken på. På första plats: vad du drömt om. Ledsen, men det är bara roligt för den som var med om det. Dig alltså. Bara för dig. Ok om det är hyffsat kort som: " Inatt drömde jag att jag var en Hitler!" Det är ok. Men kom inte med långdragna historier. Gör inte det. Annars så är jag öppen för allt.

Det finns en andra plats också: dina gamla lärare. Lite samma sak här. Bara du kommer ju ihåg hur knäppo kemiläraren var. Undantaget här är naturligtvis om jag vet vilka dom är. Då är det fritt fram.

Något som gör mig mer glad dessa glada dagar var att jag fann tre tjugolappar på min hallmatta i lördags när jag kom hem efter jobbet. Bästa fixarkillen.

Imorgon ska jag handla rosor till sovrumsfönstret. Ska plantera och ha mig. Det gillar jag. Kanske även en lavendel. Kanhända det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag drömde att jag skymtade Peter Erikssons (mp) pung på en landsväg i lördags.

annica sa...

Hahaha! Klart godkänd.