måndag 4 februari 2008

Filmsnillet spekulerar

Ska redan här poängtera att jag inte är den som ser mycket på film och ohämmat kastar mig in i diskussioner om detta. Men för den skull är jag inte fråntagen tyckande, smak och tänkande. Därav kommande inlägg. Rulla.
Jo det har blivit så att jag sett några filmer i helgen. Och eftersom jag fungerar med film som med allting annat, allt eller inget, så vill jag nu se fler. Men det ska vara samma typ av film som de jag sett och som jag på något sätt drabbats av. Det är nu du kommer in. Jag behöver din hjälp. Ge mig film. Om du är en bra människokännare så förtår du precis vilken film som skulle passa mig. För att underlätta gör jag en lista på de tre filmer som just nu ligger mig närmast mon coeur. Tagning:




Plats 3: Brokeback mountain. Såg den inatt. Vilken film. Ledger var verkligen het. Jag har i allmänhet väldigt svårt för amerikanska filmer, men den här var extraordinär.


Plats 2: Juno. Hade inte hört talas om den innan fredagen. Gissa om jag blev överraskad. Återigen amerikansk film. Men ändå inte liksom. Jag anar. I allafall, se Juno om du ska se något snart. Jag blev sådär lyckligt sporadisk. Du kommer älska.


Plats 1: Blood diamond. Den här såg jag bara sådär på måfå. Hade liksom inget att göra. Det var i höstas någon gång. Kanske har det ett finger med i spelet att man inte har några förväntningar alls, utan blir alldeles överraskad. Sen blir man arg att man inte sett den tidigare. Leonardo är så jävulskt bra. kan lätt säga att det är filmens förtjänst att jag i detta nu planerar en afrikaresa nästa år. Blev så otroligt sugen.



10 kommentarer:

badchock sa...

mitt hetaste tips är givetvis sista tangon i paris, för alla oss som sysslar med s/m på fritiden.

Anonym sa...

www.ollonbloggen.blogspot.com

Anonym sa...

i bloody know!! juno är sjukt bra.
Bästa kommentaren är "Your eggo is preggo"..

Anonym sa...

ja, runo verkar rätt bra :)

Anonym sa...

Bästast med Heath Ledger är "Candy". Annan man ska se: "Little Miss Sunshine".

Anonym sa...

Garden state! Amerikansk - men ändå inte.

annica sa...

Gud vad ni är snälla! Såg Little miss sunshine igår. Hur bra som helst. Jävlar vad kul när tutjäveln på fulbussen hakade upp sig.
I natt ser jag Garden state.

micke: jag hoppar nog den. känns inte som om vi har samma fritidssysslor. men tack ändå!

Anonym sa...

Vill ha mera Michu! Uppdatera.

Anonym sa...

control
deer hunter

ganska säker på att du gillar båda,
kommer mera.

Anonym sa...

hanna är anonym...