fredag 20 februari 2009

Bara kolla, gratis kolla


Marocko var som väntat finnemang. Dagarna såg oftast ut så här: frukost vid 7-7.30. Springa vid havet. Möjligen tennis. Fixa sig. Poolen. Öl vid poolen för 22 kronor. Sova vid poolen. Ut på stan mot kvällningen för att äta.

Angenämnt vill jag lova. Alla försäljare är däremot som gaaalna. Hela tiden : lookie, where you from? Norway,Deutsch, Finland, Ireland? Det var väl de vanligaste gissningarna. Men en av dom slog till och gissade på Sydafrika. Sydafrika. Då stannade vi till lite som på film och log.

Jag köpte bland annat ett par solglasögon. När jag dagen efter hade dom vid poolen såg vi ju direkt att jag fick Buttericks-näsa i dom. Scheisse.

1 kommentar:

Anna sa...

Marocko kan inte ha varit helt fel nu den här vintern som aldrig tar slut.
Det är på Synsam jag jobbar, kanske inte hade kommit tillbaka från lunchen när du smög förbi.