onsdag 17 december 2008

Open your eyes, clear your heart

Det sägs att det lackar mot jul. Och jag väljer att tro de som säger. Det gör jag. Men här i Stockholm kan det vara lite svårt att tro när det gäller vädret. Men hemma i Arbrå, där finns vinterlandet. Där kan man andas.
I ena stunden pratar Reinfeldt om att bara köpa svenska klappar till jul. För att sedan sälja ut allt så fort det bara går till högstbjudande. Svenskt eller osvenskt.

Den stora grejen nu är annars att Johanna och Mattias är föräldrar. Grabbarna är här. Två stycken. Och ikväll ska vi ses för första gången. I lördags hände det sig. Så jag smsade Hanna och Larsson på natten om nyheten. Hanna svarade inom kort med glädje. Efter en lite längre stund svarade Larsson: " Å grattis rys t er båda. Hälsnigar Larson". Timman var sen, men jag skrattade så mycket att jag var tvungen att tända ljuset och svara: "Men din fulle fan, du skickade lyckoönskningen till mig!" Och nu kommer det bästa. Larses svar:" A jag vet. Älskar dig. darling."
Jag vet?

Å herregud. Hör bön. Se efter Larse liten.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah! high on you and on ....s!