tisdag 18 november 2008

The quizmasters

I love quiz. Quiz är frågesport typ. I går var vi på ett musikquiz på Landet. Temat var rock och sånt. Fan vad jag inte kan mina rockgubbar. Tur de manliga kunde. Jag kunde i alla fall Patti Smithen. Alltid nåt. Det finns bara ett orosmoln på quizhimlen: fuskarna. Låter typ som punkarna. Men åter till fuskarna. De ringer och smsar hejvilt. Ingen skam i kroppen. Och jag kokar inombords. Det är såna som de som gör att vi hamnar i lågkonjukturer och kriser. Helt säkert. Jävla tattare! Vi fuskade inte. Och inte vann vi heller. Men bra var vi i alla fall. Men fan att vi missade Elvis Costello. Det grämer mig.

Sen var det här med att packa. Jag ska nu inte sova hemma två nätter och min hjärna klarar inte att packa för det. Helt kortslutning. Jag kommer till dag 1 med träningskläder. Sen var det slut. Måste bli en ändring.

Dagens quiz: Vilka två på bilden var med på gårdagens quiz och vad har de för smeknamn?

Inga kommentarer: