tisdag 9 september 2008

Koko!

Jag lever! Vi har varit på semester datorn min och jag. Han i Tyskland och jag i Frankrike. På planet hem från Marseille var han ryssen som var med i Robinsson med. Poäng till den som kommer ihåg den rödlättes namn. Han stod i alla fall och spände sig i vitt linne i gången där tjejerna skulle kränga mat.
Sommarens läsning blev:
  1. Resa genom ensamheten, Plura Jonsson

  2. Damernas detektivbyrå, Smith McCall

  3. Kalaharis skrivmaskinsskola för män, Smith McCall

  4. Att komma hem ska vara en schlager, Per Hagman

  5. Snabba Cash, Jens Lapidus (Laaapidus? Lapiiidus?)

  6. Låt den rätte komma in, John Ajvide Lindkvist

Oväntat bäst var Snabba cashen. Just för att den var så himla oväntad. Fann den på pendeln på väg till Gotland. Läste snabbt och tyckte om den. Så pass att jag fick perzon att läsa den, och att han nu även läser efterföljaren. Det roliga är ju att jag har varit så himla anti den boken innan. I mitt ansikte. Naturligtvis så märks det att det inte är en författare som skrivit den, men det som bär den är historien. Och världen där under.

Oväntat sämst är då Låt den rätte komma in. Hur kan den ha blivit så himla hypad? Övergår mitt förstånd. Inte alls min bok. Men då Markus har skrivit en låt om den, "Jag är en vampyr", så kände jag min nödgad att läsa den. Ett tu tre, på marken.

Inga kommentarer: