söndag 14 september 2008

Kniviga Lisa


Ibland spelar livet en ett spratt. Eller Lisa. Såklart Lisa. Lisa har en blogg, http://www.knivlisa.blogg.se/, och den var listad i Metro i fredags. Topp-tre-lista. Och jag blev ju helt till mig. Så pass att jag tänkte ringa en av mina bästa vänner Johanna, hon med chipparna, eftersom dom båda arbetar på Expressen och ganska nära varandra. Dom känner varandra lite genom mig. Eller nu känner de ju varandra utan mig också. Hursom så ringde jag Johanna. Förkyld som jag var ursäktade jag mitt väsande och undrade om hennes för dagen lite dova stämma också berodde på sjukdom. Jodå, det var det sa hon. Så jag fortsatte min tanke och började berätta om den stora upptäckten i Metron. Jag raljerade. Var lite stolt så där. För jag har ju alltid lobbat för Lisas blogg eftersom jag tycker den är otroligt roande och bra på alla sätt och vis. Och Lisa och jag har ju gått i samma KLASS. Jag var mäkta stolt. När jag stannade upp och inväntade Johannas svar får jag ett:

- " And guess whooos taaalking?!" tillbaka.

Jag fann mig ganska snabbt. Finns bara en som alltid drar ut på o:na så där och samtidigt gör handrörelser. Lisa den luringen hade svarat i Johannas lur. Spjuver där. Så nu tror Lisa att jag och bildredaktören på Expressen pratar om henne dagligen. Säkert massa elak. Men jag looovar Lisa, vi gör inte det. Och om vi gör det är det bara goda saker. Jag svär på min Tollareheder.

1 kommentar:

Anonym sa...

hihihi!!! ja just ja, min dator muppade sig sist jag skulle skriva kommentar här. Så nu skriver jag den nu. Fy vad kul det var.