torsdag 7 augusti 2008

Chip


Johanna Ringde mig i söndags och meddelade att hon och bas ska ha tvillingar. Innan hon ringde hade hon sagt att hon visste vad jag skulle säga:

-" TVÅ chippar!"

Mycket riktigt. När mamma sitter och mummlar om käre värld, så skriker jag:

-" TVÅ chippar!"

Två små chippar kommer tassa runt hos dom. Mycket märkligt. Men härligt. Jag gratulerar.


Och shit vad jag kan vara lättskrämd. Larr sov hos mig. Jag hade bäddat fint på soffan med roslakan. Själv slog jag på p1, rättade till kuddarna och tog fram den goda boken. Efter en stunds läsande,( Per Hagmans "Det ska vara som en schlager att komma hem"), släckte jag lampan och inväntade sömnen i takt med att radiorösten berättade om allehanda blommor och växtzoner. Rätt vad det är hör jag ett ljud typ en meter framför mig. Där står något svart och väser. Larr.

"-Vafan, du har blivit en riktig jävla tant du ju! Ligger å lyssner på p1. "


Jag mumlade något ohörbart till försvar. Mina tankar hade fullt upp med att inte hoppa ut genom fönstret. För det var det impulserna sa åt mig att göra.

Dagen efter hade Larr gayshorts i parken. Det var varmt.

Inga kommentarer: