lördag 5 april 2008

Tips till dig från mig

Ofta känner jag mig sugen på att få bra tips. Om typ allt. Kruxet är att det måste vara från rätt person, annars är det ju meningslöst. Men nu tänkte jag i allafall tipsa. Tips it!

Bra musik just nu: hemma hos mig på mitt bord ligger det ett signerat skivomslag. Det är Markus Krunegård som skrivit. På sitt mästerverk. Jag gör verkligen inte annat än lyssnar på honom. Gör det du med. Skivan heter "Markusevangelet".


Känns alldeles för uppenbart att prisa Håkans nya, så det gör jag inte. Jag bara nämner den i förbifarten. Lite snabbt.

Det finns en låt som jag just nu lyssnar oavbrutet på. Och då menar jag oavbrutet. No joke. Det är Kleerups nya med Titiyo. Underbar. Finns på Youtube. Men jag hatar ju att få länkar därifrån, så sök och du skall finna.

Göra just nu: cykla! Otrolig frihetskänsla. Säger hon utan körkort. Springa! Säger hon som köpt ny springutrustning. Spela! Säger hon som har fiolen och gitarren på väggen.

Köpa just nu: Om man är i N.Y kan man ju alltid köpa en vit Fred Perry-tennisklänning. Kan man ju göra. Eller så köper man blåbärssoppa i Kransen på Konsum.

Solresa till Rivieran? JLP forever? Jo?

Inga kommentarer: