onsdag 23 april 2008

Käckt!

Jag var i Prag i veckan. Och när vi skulle fara hem var planet försenat med 9,5 (!) timmar. Vad gör man på en flygplats så länge liksom. Det finns inget att äta. Eller det finns ju massa mackor och annat trök. Men inget jag ville ha. Som tur var hade jag fyndat wasabinötter dagen innan. I alla fall så var det fler än vi som satt där och häckade. Jag började prata med en tant. Det slutade med att min hjärna löpte amok och att vi satt och hetsade varann till tjeckiska ordvitsar.

"- Jaha, så när checkade du in då?"

"- Check this out!"

"- Käck väska du"
Förjävla roligt. Tanten med gråa håret och långa flätan var rolig. Precis innan vi till sist skulle få gå ombord på flyget hem kom personalen med matcheckar. Haha.


1 kommentar:

Anonym sa...

Såna tanter borde det finnas fler av!